Choroby nieświeżego oddechu

Przyczyny nieświeżego oddechu
19 maja 2019

Nieprzyjemny zapach wydobywający się z ust jest bardzo dużym problemem w obecnych czasach. Pomimo coraz większej świadomości społeczeństwa o konieczności dbania o zęby oraz wiedzy na temat istotnego znaczenia wizyt lekarskich u stomatologa czy ortodonty, nadal ten problem dotyka prawie każdego.

Przykry i nieświeży oddech nie wynika jedynie z problemów z dziąsłami lun nieprawidłowej higieny jamy ustnej. Może być również skutkiem zaniedbania higieny języka. Jednak istnieją takie przypadki, gdzie przyczyna wynika z poważnej choroby, która nas dotknęła i należy wtedy niezwłocznie odwiedzić klinikę leczenia lub nawet szpital w celu przeprowadzenia koniecznych badań lekarskich.

Choroby laryngologiczne, takie jak choroby migdałków, świadczą o przebytych anginach.
Każdy niewielki krater powstały na migdałkach świadczy o namnażaniu się bakterii i zaleganiu resztek pokarmowych w doskonałym, ciepłym i wilgotnym środowisku. W takiej sytuacji pomimo bardzo starannej higieny i oczyszczania jamy ustnej, mogą pojawiać się czopy o nieprzyjemnym zapachu. Należy wtedy szczególnie dbać o jamę ustną, aby jak najbardziej spowolnić proces ich powstawania.

Kłopoty wynikające z problemów z układem moczowym, pokarmowym lub trzustką również mogą prowadzić do nieprzyjemnego, nieświeżego oddechu. Choroby wrzodowe żołądka, zapalenia błony śluzowej żołądka, ostry nieżyt przewodu pokarmowego lub za małą ilość enzymów, które wydzielane są przez wątrobę oraz trzustkę. Do tego należy również zaliczyć przykre choroby grzybicze przewodu pokarmowego oraz wiele innych chorób. Te wszystkie przypadłości objawiają się między innymi przykrym zapachem z jamy ustnej.

Zauważając u siebie jeden z wyżej wymienionych problemów, warto odwiedzić laryngologa, gastrologa lub nefrologa, który zajmie się chorobami nerek. Diabetolog to również dobry wybór, jeśli wydzielany zapach kojarzy się z acetonem i może to świadczyć o poważnych problemach z trzustką. Jeśli dokuczają nam problemy z żołądkiem niewskazane jest przejadanie się i spożywanie nieprzemyślanych produktów w naszej codziennej diecie. Jest to zachowanie podwyższające ryzyko występowania i nasilania chorób, w konsekwencji których odczuwamy nieprzyjemny zapach z jamy ustnej.

Źródło: Dobry dentysta stomatolog Kraków – https://www.steczkodentysta.pl/