Nawyki szkodliwe dla zębów

Recesja dziąseł – co możemy zrobić?
19 grudnia 2019

Każdy z nas chce mieć zdrowe zęby, każdy stara się o nie dbać jak najlepiej. Wielu z nas ma jednak nawyki, które szkodzą zębom. O jakich nawykach mowa?

Nawykiem, który jest niezauważany jest pobieżne, niedokładne szczotkowanie zębów. Zdarza się przecież, że o poranku spieszymy się do pracy i nie mamy czasu, by dokładnie zęby wyszczotkować. Minimalny czas dobrego szczotkowania zębów to dwie minuty. Krótsze szczotkowanie nie ma w zasadzie żadnego sensu. Warto podkreślić, że po umyciu zębów warto nie wypłukiwać zbyt dokładnie pozostałej na zębach pasty do zębów, ponieważ jej pozostawienie pozwala na odbudowanie mikrouszkodzeń naszego szkliwa.

Każdy z nas pamięta o higienie jamy ustnej, jednak czy pamiętamy o tym, by zęby szczotkować czysta szczoteczką? Mało kto przykłada do tego wagę, jednak okazuje się, że jest to bardzo istotne. Po każdym szczotkowaniu zębów szczoteczka musi zostać opłukana zimną wodą, a jeśli pomiędzy włosiem pozostały jakieś resztki, należy je koniecznie usunąć. W przeciwnym razie zaczną się one rozkładać pomiędzy włosiem, wprowadzając do naszej jamy ustnej groźne bakterie.

Szczoteczka do zębów, z której korzystamy nie jest produktem, którego używać możemy bez końca. Szczoteczki dość szybko się zużywają i muszą pozostać wymienione. Maksymalny czas używania jednej szczoteczki do zębów to trzy miesiące. Jeśli jednak w tym czasie chorowaliśmy na gardło czy inną infekcję, po jej ustaniu należy szczoteczkę bezzwłocznie wymienić.

Tego typu nawyków można by wymienić całe mnóstwo. Każdego dnia robimy nieświadomie coś, co dla naszych zębów nie jest zdrowe. Bardzo ważne jest podniesienie świadomości na ten temat, by móc uchronić zęby przed chorobami i infekcjami. Z nawykami można przecież walczyć, zresztą większość z nich jest przez nas wykonywana nieświadomie. Przyjrzyjmy się naszej codziennej higienie jamy ustnej, by zauważyć czynności, które wpływają negatywnie na jej zdrowie i wyeliminować je jak najszybciej. Pozwoli nam to na zachowanie zdrowych, pięknych zębów przez długie lata.