Próchnica nie będzie czekać

12 października 2019
Przyczyny bólu żuchwy
26 października 2019

Higiena jamy ustnej powinna być oczywista, a wciąż nie zawsze taka jest. Z powodu niedostatecznej dbałości o zęby narażamy nasz organizm na kontakt z bakteriami, które powinny trzymać się z daleka od wnętrza naszego organizmu. Dziurawy ząb, z którym nic się nie robi jest zaproszeniem dla bakterii, które zwykle bytują w jamie ustnej. Przez otwartą furtkę mogą się dostać do wnętrza prawdziwe potwory, które wewnątrz ustroju znajdują sobie dobre miejsce i rozmnażają się na potęgę. Może dojść wtedy do ogólnego zakażenia organizmu, wysokiej temperatury i powikłań, które mogą uszkodzić wiele narządów. Jeśli to do nas w porę nie dotrze czeka nas leczenie kanałowe, ból po zabiegu, a czasem dłuższa rekonwalescencja i kuracja antybiotykowa. Zdecydowanie lepiej i rozsądniej będzie tego uniknąć.

Bakterie zamieszkujące zwykle jamę ustną to nasi wrogowie. Jeśli na brudnych rękach przeniesiemy do ust gronkowca złocistego, zostanie z nami już na zawsze. Wszystkie rany, które nam się przydarzą w ciągu życia od tego momentu będą potencjalnym ryzykiem na wystąpienie zgorzeli. Gronkowiec się o to postara. Przykładów na to, jak niebezpieczne potrafią być bakterie w naszej jamie ustnej jest całe mnóstwo. Ważniejsze jest jednak to, że możemy im w łatwy sposób zapobiec.

Błędnym przekonaniem jest fakt, że jeśli nie widać dziury w zębie, dziury nie ma. To nie do końca prawda. Jeżeli gołym okiem jesteśmy w stanie zobaczyć dziurę w zębie, oznacza to, że jest ona już naprawdę mocno zaawansowana. Większości rozwijających się początków próchnicy nie jesteśmy w stanie zobaczyć sami. Dowiemy się o nich dopiero wówczas, kiedy udamy się na wizytę kontrolną do stomatologa. Dlatego te wizyty są tak ważne. Czas nie działa tutaj na naszą korzyść. Jeśli w jamie ustnej dzieje się coś złego, bardzo szybko problem zacznie się rozwijać, pojawi się ból i z każdym dniem będzie coraz gorzej. Nie dajmy się więc zwariować i podejdźmy do tematu dojrzale. Dentysta nie jest naszym wrogiem, jest naszym sprzymierzeńcem.

Odwiedź stronę gabinetu Steczko: Leczenie kanałowe, implanty Kraków