Przyczyny nieświeżego oddechu

12 maja 2019
Choroby nieświeżego oddechu
26 maja 2019

Bardzo popularną zmorą wielu ludzi jest nieświeży oddech. Jest to bardzo przykra i przeszkadzając przypadłość. Ogólny temat nieświeżego zapachu jest krępujący na tyle, że cierpiący nie szukają porozumienia ze swoimi najbliższymi i wstydzą się bliższych kontaktów towarzyskich. Nieprzyjemny oddech nie jest sprawą lekką i prostą.

Wielokrotnie nieświeży oddech może powodować pośrednio kłopoty zawodowe i osobiste w życiu prywatnym cierpiącej na to osoby. Odczuwalny nieświeży i przykry zapach prowadzi do odtrącenia przez innych ludzi, przez zakłopotanie a nawet zażenowanie jakie powoduje. W konsekwencji czasem w najgorszych przypadkach jest to prosta droga do bardzo niskiej samooceny, a nawet zachorowania na depresję. Statystyki mówią o znacznej ilości osób cierpiących na nieświeży oddech. Połowa z tych osób nie zauważa problemu lub nie traktuje go w kategoriach jednostki chorobowej. Przez to nieświeży oddech zostaje lekceważony i nieskonsultowany ze specjalistą.

Halitoza, może być spowodowana nieprawidłową higieną jamy ustnej. Ten problem dotyczy znacznej większości przypadków nieświeżego oddechu. Jeśli szczotkujemy nasze zęby w nieprawidłowy lub niedokładny sposób, halitoza może nas dotyczyć. Niestosowanie nici dentystycznej do oczyszczania przestrzeni międzyzębowej to najczęstsza przyczyna, prowadząca nie tylko do próchnicy czy kamienia nazębnego, ale również do nieświeżego oddechu. Resztki pokarmowe zalegające w jamie ustnej są doskonałą pożywką dla bakterii oraz grzybów. Zachodzi w nich proces fermentacji beztlenowej, czyli wydzielany jest siarkowodów lub siarczek dimetylu. Lotne związki siarki nie są odczuwane przez nasz zmysł węchu, co powoduje brak odczuwania tej sytuacji.

Kamień nazębny i paradontoza to kolejni sprawcy nieświeżego oddechu. Towarzyszy im nieprzyjemny zapach, z powodu braku prawidłowego oczyszczania okolic koron, przęseł mostów czy nawet zanieczyszczenia pozostające w aparatach ortodontycznych. Używanie protez akrylowych to także większe prawdopodobieństwo na zaleganie resztek pokarmowych.

Źródło: Gabinet dentystyczny Kraków – https://www.steczkodentysta.pl/