Wady i zalety żucia gumy

Jak zwalczyć nieprzyjemny oddech za pomocą ziół
12 marca 2019
Przyczyny i objawy nadwrażliwości zębów
26 marca 2019

Guma do żucia jest niezwykle popularnym produktem, po który często sięgamy w celu odświeżenia oddechu czy odstresowania się, bądź skupienia się na wykonywanych czynnościach, często nieświadomi tego, jakie właściwości ona posiada. Jakie zalety i jakie wady posiada guma do żucia?

Jedną z najistotniejszych zalet gumy do żucia jest zapobieganie powstaniu próchnicy oraz odświeżenie oddechu. Ponadto, guma pozwala oczyścić zęby i usunąć resztki jedzenia z przestrzeni międzyzębowej. W trakcie żucia gumy wytwarza się większa ilość śliny, która wytwarzana podczas tego procesu neutralizuje powstające w jamie ustnej kwasy i podnosi pH. Inną zaletą jest remineralizacja zębów, czyli ochrona szkliwa. Przy wyborze gumy do żucia warto jednak zdecydować się na tę bez cukru, gdyż to właśnie ona jest w stanie ochronić zęby przed próchnicą. Co więcej, jest ona idealnym zamiennikiem słodyczy, dlatego lepiej po nią sięgnąć, kiedy najdzie nas ochota na niezdrową przekąskę. Dzięki temu zmniejszy się odczuwane przez nas uczucie głodu, przez co nie zdecydujemy się na spożycie zbędnych kalorii.

Niestety, jak większość dostępnych na rynku produktów, guma do żucia posiada również wady. Częste żucie gumy może prowadzić do bruksizmu, czyli zgrzytania zębów przez sen, co w konsekwencji może doprowadzić do ich uszkodzenia. Kolejnym minusem są częste bóle głowy w okolicy skroniowej, a nawet asymetria twarzy, która jest skutkiem żucia gumy jedną stroną żuchwy. Poza tym guma może doprowadzić do przeczyszczenia organizmu oraz podrażnienia żołądka. Ponadto, częste żucie gumy może prowadzić do zaburzeń w układzie stomatologicznym poprzez pojawienie się stanów zapalnych oraz problemów z żuchwą.

Guma do żucia ma pozytywny wpływ na zęby, jednak musi być ona stosowana z umiarem i najlepiej w wersji bezcukrowej. Warto pamiętać również o równomiernym żuciu gumy po obu stronach oraz przerwach między sięganiem po kolejny listki, dzięki czemu unikniemy nieprzyjemnych bólów głowy oraz problemów z funkcjonowaniem żuchwy.

Porady przygotowana dzięki Steczko Dentysta – leczenie kanałowe i implanty Kraków.